Педагошко пространство
ПЕДАГОШКО ПРОСТРАНСТВО
1.1 Шаролика слика
Када се осврнемо на педагошке институције с којима смо сарађивали, видимо да педагошки свет никако није јединствен. Наравно, националне, политичке и културне особености одређивале су оквире, али разлике унутар једне земље често су биле веће од разлика између различитих земаља.
Упознали смо потпуно беживотне пустиње, мале, мирисне вртове и плодне, бујне стаклене баште. Видели смо динамичне приватне и сјајне јавне институције, али и оне самозадовољне и нединамичне. Неке институције су се непрекидно развијале упркос политичким и економским условима, а у њиховом суседству налазиле су се оне које су у истим условима остале непромењене. Има вртића и школа који се поносе тиме што су носиоци и посредници културе у властитој земљи, док се противе увреженим вредностима у друштву. Исто тако, има и директора, наставника и педагога чија су професионална част и идентитет на високом нивоу, али и оних који себе, пре свега, доживљавају као службенике, а ту су и они који с променљивом срећом покушавају да буду и једно и друго.