НОВО ЕДУКИНО ИЗДАЊЕ ИЗ ЕДИЦИЈЕ ПЕДАГОШКА РАСКРШЋА – ПРИМЕЊЕНА ПЕДАГОГИЈА
Емилија Лазаревић
Др Емилија Лазаревић, научна саветница у Институту за педагошка истраживања у Београду, поседује скоро три деценије дугу професионалну каријеру обележену не само научноистраживачким него и терапијским радом са децом која имају говорно-језичке проблеме, оштећење слуха и специфичне сметње у учењу. Ауторка је и реализаторка акредитованих семинара за стручно усавршавање запослених у образовању, коуредница књиге Нове улоге за ново доба: прилози за редефинисање образовне праксе, рецензенткиња бројних часописа и ауторка преко стотину научних радова у области инклузивног образовања, говорно-језичког развоја, говорно-језичких поремећаја и специфичних сметњи у учењу. Учествовала је у међународним пројектима и руководи пројектом „Унапређивање квалитета и доступности образовања у процесима модернизације Србије“, који Институт за педагошка истраживања у Београду реализује уз подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја.
Са великим искуством у овој области, кроз чврсту повезаност теоријских поставки и искуства практичног рада, ауторка на систематичан, прецизан и исцрпан начин представља посебну категорију ученика са специфичним сметњама у учењу, подстакнута сазнањем да и поред типичних општих способности и адекватних образовних услова, ова деца често испољавају тешкоће у овладавању основним школским вештинама, као што су читање, писање или рачунање и остварују нижа школска постигнућа. Књига је писана са намером да се из различитих перспектива, теоријских оквира и парадигми сагледају сва значајна питања у вези са којима постоје неслагања у овој области у свету и код нас: питања теоријског одређења, дијагностичких критеријума, података о учесталости, процедуре третмана и едукације. Посебна пажња је посвећена школском неуспеху ове деце, који представља проблем са којим се сусрећу не само ученици, њихови родитељи и наставници, већ и друштво у целини. Како су се поремећаји читања и писања у нашој средини у порасту, ова разматарња су више него актуелна. Књига Емилије Лазаревић је намењена не само теоретичарима и истраживачима у области образовања, него и ширем кругу читалаца, најпре учитељима и наставницима, те другим стручним лицима која су оријентисана ка практичном решавању проучаваних проблема у школском и породичном контексту, као и родитељима деце која имају специфичне сметње у учењу.