Čitanka i gramatika za četvrti razred gimnazija i srednjih stručnih škola
NOVA EDUKINA ČITANKA ZA ČETVRTI RAZRED GIMNAZIJA I SREDNjIH STRUČNIH ŠKOLA, autorki dr Olivere Radulović, dr Jelene Angelovski i Jelene Žurić.
- Pregledno su i jasno postavljeni elementi metodičko-didaktičke aparature.
- Aparatura udžbenika raznovrsna je i podjednako inspirativna za rad na času i za samostalan rad učenika.
- Nalozi i zadaci su osmišljeni prema standardima za osnovni, srednji i napredni nivo postignuća.
- Interdisciplinarni pristup – povezivanje književnosti sa drugim umetnostima – razvija i bogati receptivne i stvaralačke potencijale učenika.
- Pored ključnih reči, motivacionog uvoda u čitanje teksta, pitanja za razgovor o delu i njegovo tumačenje, navoda iz relevantne sekundarne literature, sinteze gradiva, zadataka za rad na času ili kod kuće, zanimljivosti povezanih sa pojedinom književnom pojavom i biobibliografskih beležaka – autorke su uvele i posebne segmente: izvode iz ključnih (auto)poetičkih zapisa svakog od zastupljenih stvaralaca; navode iz relevantnih tekstova posvećenih jeziku određenog književnog dela i njenog autora, kao i izbore iz tekstova koji se odnose na duh vremena u kome delo nastaje, većinom probranih iz opusa savremenika.
- Pomenute inovacije unose sadržaje neophodne za savremeno tumačenje književnog teksta, ili na njih upućuju, budući da su analitičko-sintetički pristupi u većini posvećeni tumačenju paradigmatičnih dela koja su obeležila kako domaću tako i evropsku (svetsku) književnost XX veka.
GRAMATIKA ZA ČETVRTI RAZRED GIMNAZIJA I SREDNjIH STRUČNIH ŠKOLA autorke dr Duške Klikovac
- Probrani lingvometodički predlošci, za kojima slede objašnjenja, primeri i definicije, koji su grafički jasno međusobno odvojeni.
- Vežbanja, podeljena na „sasvim laka“, „prilično laka“ i „malo teža“ (ukupno 278); njima su priključeni i naročito osmišljeni zadaci za učenike koji žele da saznaju više, kao i izdvojeni, opsežniji zadaci, pod naslovom Čitam i razmišljam, čime se stimuliše i proverava sposobnost učenika za interpretaciju teksta, izdvajanje ključnih informacija, kao i prepoznavanje obrađenih jezičkih fenomena.
- Osnovni tekst je u svim poglavljima propraćen, u zasebnim okvirima iliodeljenim segmentima, kvizom, šalama, poslovicima, kratkim zanimljivim podacima i pitanjima, objašnjenjima značenja i porekla stranih reči, kao i nizom kraćih tekstova koji se bave različitim jezičkim fenomenima. Poslednje poglavlje, pod naslovom Koliko znam, sadrži 161 zadatak za samostalnu proveru znanja, grupisan po oblastima.
- Na kraju su data rešenja zadataka, rečnik i registar imena i pojmova.